Ontdek welke posts voor jou effectief zijn!

Je hebt echt een super goed idee voor een post! Heel persoonlijk of inspirerend, heel prikkelend of juist heel kwetsbaar. Vol spanning zit je na het posten te wachten op de likes, reacties en het bereik. Maar dan…de cijfertjes lopen nauwelijks op. En na een paar dagen kun je eigenlijk wel zeggen dat je energie voor niks was…

Herkenbaar? Zou jij ook veel meer likes op je berichten willen? Veel meer interactie en meer weergaven van je posts? Dan is het tijd om te starten met je statistieken. Want daaruit kun je enorm veel halen!

Check, check, dubbelcheck

Wil jij ook graag weten welke posts nu echt effectief zijn voor je account of voor je pagina? neem dan eens een avondje om de statistieken goed in te duiken. Daar kun je namelijk ENORM veel uithalen! We nemen vandaag mee in de resultaten die je kunt bereiken met een goede statistiek check.

Weet je niet waar je je statistieken kunt vinden? Hier alvast een handig overzichtje:

Facebook:

  • ga naar je bedrijfspagina
  • bovenin staat een witte balk boven je omslagfoto
  • klik op ‘statistieken’
  • je kunt nu links allerlei statistieken bekijken

Instagram

  • ga in de app naar je profiel (je moet een bedrijfsprofiel hebben)
  • klik rechtsboven op de drie streepjes
  • klik op statistieken
  • je kunt nu bovenin kiezen voor activiteit, inhoud of doelgroep

LinkedIn

  • ga naar je bedrijfspagina
  • bovenin staat een witte balk boven je omslagfoto
  • klik op ‘statistieken’
  • je kunt nu kiezen voor bezoekers, updates, volgers

Wat kan ik ermee?

Nu wil jij natuurlijk weten: wat kan ik met die statistieken? We lopen een aantal elementen met je door!

Doelgroep

In je statistieken kun je goed zien of de volgers passen in de doelgroep van je bedrijf. Stel, je hebt een bedrijf in babykleding. Dan wil je je bijvoorbeeld richten op een doelgroep van moeders tussen de 25-35. Als nu blijkt dat jouw volgers voor het grootste gedeelte mannen van 55-65 zijn, dan gaat er iets mis. Je post dan blijkbaar de verkeerde content, die niet aantrekkelijk is voor de moeders. Bekijk dus of leeftijd en geslacht aansluiten bij je doelgroep

Regio

Ben je een lokaal bedrijf, dan is het heel interessant om te zien waar je volgers vandaan komen. Zitten ze in de buurt over juist helemaal aan de andere kant van het land? Aan die laatste heb je niet zoveel, omdat je lokaal werkt. Je moet dan meer lokale content gaan posten. Of ben je juist internationaal aan het ondernemen, dan is het handig om te zien in welke landen jouw content wordt opgepikt en in welke nog niet. Daar kun je zelf hele handige business informatie uithalen. Had je gehoopt op klanten uit China maar blijken je volgers voor een groot deel uit Oost-Europa te komen? Dan is het misschien handig om eens te kijken of de markt daar beter is voor jou. En wil je je toch op China richten, dan zul je je content moeten aanpassen op het Chinese publiek.

Datum en tijden

Als je berichten post, dan wil je wel dat jouw volgers die ook zien. Post je nou net op de verkeerde tijden,dan is je bericht al weer in de tijdlijn van je volgers gedaald. Bekijk dus in de statistieken wanneer de piekdagen/momenten zijn en post kort voor die piek. Zo heb laat je je post voorbij komen aan zoveel mogelijk volgers tegelijk.

Populaire content

Soms is het ook gewoon een beetje zoeken. Welke content slaat aan en wat juist niet? Dan is het handig om een poosje in de gaten te houden welke interacties je hebt op verschillende berichten. Kies de beste berichten uit en maar meer van die content! Let daarbij wel op het doel van je posts. Wil je meer likes, dan kies je mogelijk voor een ander soort content dan als je meer reacties wilt.

Gratis webinar!

En? Kom je er al een beetje uit? Het kost misschien even tijd, maar daarna kun je veel effectiever met je social media aan de slag! En dat geldt misschien wel voor je hele marketing. Een kleine tijdsinvestering kan een enorm verschil maken. Zelf ervaren? Doe dan mee met onze GRATIS Brand It webinar! In deze brandingworkshop helpen we jou om gefocust met je online kanalen aan de slag te gaan en echt effectief resultaat te bereiken voor je bedrijf.

Aanmelden kan hier: